USA del 3 - Atlanta

Altanta. 9 år sedan sist. Att försökta guida mamma i en av världens största trafikstäder är inte det lättaste jag har gjort kan jag säga. Men tillslut hittade vi både parkering och rätt arena, för där, på Philips Arena skulle jag äntligen på se Imagine Dragons, helt SJUK konsert. Det var också ett bra förband, Niko Vera tror jag de hette. Men alltså, ni som får chansen att se Imagine Dragons nu när dom kommer till Sverige för första gången (Bråvalla) GÖR DET!!! Ni kommer inte ångra er en sekund.
 
Sen åkte vi till min gammelmormor och gammelmorfar för att återses efter 9 långa år. Mina systrar och pappa hade dock aldrig träffat dem innan. Men som ni kan se på de två senaste fotona som jag la upp för att jämföra och bevisa att jag var här för 9 år sedan. Var dock tvngen att sudda ut ansiktet för mig, såg förjävligt ut. Hur som helst, så blev jag aldelles i tårar när jag såg dom stå i dörren och vinka oss välkommna och grät mer än någonsin när vi skulle därifrån, och ja det är deras hus och gård som ni också ser på bilderna. Inte illa för två 85 åringar som också sköter allt själv, och jag får inte glömma återseendet med lama Roger! Supersnäll men superläskig haha.
En annan sak som var väldigt häftig var att när jag var här för 9 år sedan så "lekte" jag med två andra tjejer i min ålder (De tog pianolektioner hos gammelmormor) och när vi var där nu i Februari så hörde en av dom här tjejerna av sig och ville träffa mig igen efter alla år (De spelade fortfarande hos gammelmormor hehe).
Det var hur coolt som helst att hon kom ihåg mig!!
 Jag hoppas verkligen inte att detta var sista gången jag träffade gammelmormor och gammelmorfar, men jag är rädd för att det är sant. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0